Wat is Autorespond(R)?

Zoals ze zelf zeggen:

Autorespond is de beste en goedkoopste keuze voor Nederlandse en Belgische ondernemers die razendsnel winstgevende emailcampagnes willen opzetten en online en offline diensten willen verkopen.

Autorespond(R) is een e-mail marketing systeem, een CRM systeem én een shopping cart in één.

De belangrijkste functionaliteiten binnen Autorespond(R) zijn:

  • E-mail automatisering

    Maak automatische e-mailreeksen met vele mogelijkheden voor klantgerichte acties

  • CRM

    Eenvoudig al je contacten beheren

  • E-mail statistieken

    Bekijk eenvoudig hoe vaak e-mails worden geopend of hoe vaak op links worden geklikt

  • Gedragsstatistieken

    Bekijk welke relaties het vaakst je e-mails lezen of op links klikken en welke relaties dat nooit doen

  • Beheer van workflow

    Optimaliseer je conversies door relatie-gerichte acties uit te voeren afhankelijk van de betrokkenheid van die relatie

  • Shopping Cart

    Verkoop je producten en / of diensten eenvoudig (via je website, via e-mails of via partners)

  • Automatische facturering
    • Verstuur automatisch facturen bij verkoop van een product.
    • Direct inzicht in meest verkochte producten.
    • Mogelijkheid voor abonnementsbetalingen.
  • Ingebouwd affiliate systeem

    Vergroot je omzet door je producten aan te bieden via je netwerk.

  • Taakbeheer

    Werk samen met je team en verdeel de taken

E-mail marketing

E-mail marketing wordt nog steeds gezien als één van de belangrijkste manieren om met je (toekomstige) klanten te communiceren. Een goed e-mail marketing systeem is dus van levensbelang voor bijna elke (kleine) onderneming.

Met behulp van een e-mail marketing systeem kun je automatisch e-mails sturen naar jouw relaties. Dit kan 1) op vaste tijdstippen, die voor elke relatie gelijk zijn, óf 2) op een tijd nadat een relatie b.v. een formulier (op je website) heeft ingevuld.

Het eerste geval wordt wel een ‘broadcast’ genoemd en kan b.v. gebruikt worden als je een Nieuwjaarsactie wilt doen, waarbij de e-mail dus voor iedereen op 1 januari wordt verstuurd.

In het tweede geval kun je denken aan iemand die zich voor je nieuwsbrief inschrijft en dat je die persoon na 2 dagen een bepaalde e-mail stuurt, en dan na 5 dagen nog één, etc. Je maakt één keer zo’n e-mailreeks aan en gebruikt die het hele jaar door voor nieuwe inschrijvingen.

CRM

CRM staat voor Customer Relationship Management. Het betekent zoveel als klantbeheer.

Binnen Autorespond(R) kun je van elke relatie heel veel gegevens opslaan (*):

  • Naam
  • Adres
  • Geslacht
  • Bedrijf
  • Telefoonnummer
  • Geboortedatum

(*) Let op! Sinds 25 mei 2018 geldt de AVG wet, die zegt dat je alleen díe informatie mag opslaan die ook echt benodigd is.

Daarnaast worden door Autorespond(R) per relatie de volgende gegevens bijgehouden:

  • Welke producten diegene heeft gekocht
  • Tot welke groepen hij / zij behoort
  • Eventuele ‘vrije velden’ die zijn aangemaakt

Tot slot kun je per relatie bijhouden wanneer je contact met diegene hebt gehad: datum, tijdsduur en eventuele opmerkingen.

E-mail statistieken

Binnen Autorespond(R) zijn diverse grafieken en overzichten beschikbaar zodat jij als gebruiker kan zien:

  • hoe vaak en wanneer losse e-mails worden geopend
  • hoe vaak op bepaalde links binnen e-mails wordt geklikt
  • hoe vaak en wanneer de opeenvolgende e-mails binnen een e-mail reeks (Lijstmanager) worden geopend