Wat is Autorespond(R)?
Zoals ze zelf zeggen:
“Autorespond is de beste en goedkoopste keuze voor Nederlandse en Belgische ondernemers die razendsnel winstgevende emailcampagnes willen opzetten en online en offline diensten willen verkopen.”
Autorespond(R) is een e-mail marketing systeem, een CRM systeem én een shopping cart in één.
De belangrijkste functionaliteiten binnen Autorespond(R) zijn:
E-mail marketing
E-mail marketing wordt nog steeds gezien als één van de belangrijkste manieren om met je (toekomstige) klanten te communiceren. Een goed e-mail marketing systeem is dus van levensbelang voor bijna elke (kleine) onderneming.
Met behulp van een e-mail marketing systeem kun je automatisch e-mails sturen naar jouw relaties. Dit kan 1) op vaste tijdstippen, die voor elke relatie gelijk zijn, óf 2) op een tijd nadat een relatie b.v. een formulier (op je website) heeft ingevuld.
Het eerste geval wordt wel een ‘broadcast’ genoemd en kan b.v. gebruikt worden als je een Nieuwjaarsactie wilt doen, waarbij de e-mail dus voor iedereen op 1 januari wordt verstuurd.
In het tweede geval kun je denken aan iemand die zich voor je nieuwsbrief inschrijft en dat je die persoon na 2 dagen een bepaalde e-mail stuurt, en dan na 5 dagen nog één, etc. Je maakt één keer zo’n e-mailreeks aan en gebruikt die het hele jaar door voor nieuwe inschrijvingen.
CRM
CRM staat voor Customer Relationship Management. Het betekent zoveel als klantbeheer.
Binnen Autorespond(R) kun je van elke relatie heel veel gegevens opslaan (*):
- Naam
- Adres
- Geslacht
- Bedrijf
- Telefoonnummer
- Geboortedatum
(*) Let op! Sinds 25 mei 2018 geldt de AVG wet, die zegt dat je alleen díe informatie mag opslaan die ook echt benodigd is.
Daarnaast worden door Autorespond(R) per relatie de volgende gegevens bijgehouden:
- Welke producten diegene heeft gekocht
- Tot welke groepen hij / zij behoort
- Eventuele ‘vrije velden’ die zijn aangemaakt
Tot slot kun je per relatie bijhouden wanneer je contact met diegene hebt gehad: datum, tijdsduur en eventuele opmerkingen.
E-mail statistieken
Binnen Autorespond(R) zijn diverse grafieken en overzichten beschikbaar zodat jij als gebruiker kan zien:
- hoe vaak en wanneer losse e-mails worden geopend
- hoe vaak op bepaalde links binnen e-mails wordt geklikt
- hoe vaak en wanneer de opeenvolgende e-mails binnen een e-mail reeks (Lijstmanager) worden geopend