Web Analytics

Overzicht diensten Autorespond Dienstverlening

Dankzij mijn ruim 7 jaar ervaring in het gebruik van Autorespond(R), kan ik jouw helpen met ál je werkzaamheden binnen Autorespond(R).

Hieronder vind je een overzicht van de belangrijkste diensten die Autorespond Dienstverlening jou kan bieden. Voor de overzichtelijkheid heb ik de diensten onderverdeeld in 3 categorieën:

Stap-voor-stap werkwijze

De stap-voor-stap werkwijze van Autorespond Dienstverlening wordt onderaan deze pagina beschreven.

Instellen account & ad-hoc advies

Instellen account

Voordat je Autorespond® daadwerkelijk kan gebruiken dien je een aantal algemene instellingen te doen, b.v.:

  • Algemene gegevens van je bedrijf invoeren
  • Standaard teksten van facturen invullen
  • Aanmaken van ‘categorieen’ om al je e-mails & producten te kunnen ordenen
  • Betaalmodules (b.v. iDeal) koppelen
  • Etcetera

Een deel hiervan dien je enkel te doen als je de Shopping Cart gebruikt.

Autorespond Dienstverlening helpt om deze ‘basisgegevens’ in te vullen en benodigde koppelingen te maken.

Code: AA-1

Ad-hoc expert advies

Heb je tijdens het gebruik van Autorespond® behoefte aan een ervaren gebruiker die (letterlijk) ‘met je meekijkt’ of die jouw feedback geeft? Ook dat is mogelijk bij ons.

Al dan niet via het delen van jouw scherm, kijk ik live met jou mee hoe je een bepaalde taak zo goed mogelijk kan implementeren.

Code: AA-2

Autoresponder

Eén van de hoofddiensten van Autorespond® is de Autoresponder. Kortgezegd is dit de mogelijkheid om automatisch e-mails, of reeksen van e-mails, aan relaties te sturen of om op een bepaald tijdstip een eenmalige mail aan (een deel van) je relaties te sturen.

E-mail template aanmaken

Een eenmalige actie waarbij er een template wordt aangemaakt voor al jouw toekomstige e-mails. Opmaak, lettertype, lettergrootte, voet (jouw naam / foto / etc.), en verplichte afmeld- / wijzig links worden ingevoerd.
Bij toekomstige e-mails hoef je dan enkel de ‘echte inhoud’ van de e-mail toe te voegen aan dit template.

Hoe werkt het?

  • Jij geeft aan hoe je de template wilt hebben
  • Ik maak een eerste versie en laat die jouw zien
  • Jij geeft hierop jouw commentaar, waarop ik een tweede (en evt. derde) versie maak.

Code: AR-1

E-mail tekst invoeren

Gebruikmakend van jouw e-mail template (zie hierboven), wordt de specifieke tekst / foto’s van een nieuwe e-mail aangemaakt.

Hoe werkt het?

  • Jij levert de tekst + evt. foto’s aan mij aan (in b.v. Word / platte tekst)
  • Ik zorg dat de e-mail in Autorespond wordt aangemaakt en stuur jouw vooraf een kopie

Code: AR-2

E-mail inplannen

E-mail verzenden aan een specifieke doelgroep en op een vast tijdstip (zogenaamde ‘broadcast’ of ‘mailing’).

Hoe werkt het?

  • Jij specificeert aan wie de mail gestuurd moet worden en wanneer
  • Ik plan de mail in en bevestig dit aan jou

Code: AR-3

Lijstmanager aanmaken

Een ‘Lijstmanager’ stelt je in staat een inschrijfformulier op je website te plaatsen. Als iemand zich hiervoor inschrijft, ontvangt hij / zij vervolgens een reeks van mails. Deze mails worden:

  • op vaste tijden ná aanmelden gestuurd, b.v. 2 dagen ná aanmelden, of
  • op vaste kalendertijden, b.v. 3 augustus om 17:00 u

Hoe werkt het?

  • Jij specificeert welke invulvelden opgenomen moeten worden in het formulier (b.v. voornaam, e-mailadres, opmerkingen, …).
  • Jij specificeert de ‘bedanktekst’ of ‘bedankpagina’ die mensen ná inschrijven te zien krijgen
  • Ik maak het formulier + bijbehorende lijstmanager aan
  • Indien gewenst plaats ik het formulier op jouw website

Code: AR-4

Lijstmanager vullen met e-mails

De aangemaakte Lijstmanager (zie hierboven) vullen met aangemaakte e-mails (zie hierboven) en deze mails op door jou aangegeven tijdstippen laten versturen.

Hoe werkt het?

  • Jij specificeert welke e-mails ingepland moeten worden en op welke tijdstippen
  • Ik zorg voor de rest

Code: AR-5

Workflow aanmaken

Een ‘Workflow’ stelt je in staat heel specifiek acties voor bepaalde relaties uit te voeren op grond van hun ‘gedrag’. Denk aan:

  • iemand een e-mail sturen als hij / zij op een link in een andere e-mail heeft geklikt
  • iemand een e-mail sturen als hij / zij een product heeft gekocht
  • een ‘Lijstmanager’ (zie boven) stoppen als een product heeft gekocht, of juist als hij / zij NIET heeft gekocht
  • een relatie aan bepaalde groepen toevoegen of daaruit verwijderen

Met ‘Workflows’ kun je dus heel gericht informatie versturen of diensten / producten promoten aan mensen die daar ‘klaar’ voor zijn.

Hoe werkt het?

  • Jij specificeert welke acties genomen moeten worden, afhankelijk van het gedrag van je relaties.
  • Ik ‘bouw’ de Workflow voor jou, incl. max. 3 ‘stappen’

Code: AR-6

Workflow stappen toevoegen

Hoe werkt het?

  • Jij specificeert welke acties genomen moeten worden, afhankelijk van het gedrag van je relaties
  • Ik breid de Workflow voor jou uit of pas deze aan

Code: AR-7

Shopping Cart

De Shopping Cart van Autorespond® stelt jou in staat je producten en / of diensten eenvoudig (via je website, via e-mails of via partners) te verkopen.

De Shopping Cart kan gekoppeld worden aan een payment provider (b.v. Mollie), zodat klanten via iDeal, Paypal, Credit Cart, … kunnen betalen.

Product aanmaken (oude format)

Om producten / diensten te kunnen verkopen, dien je deze eerst in Autorespond(R) te definieren. Belangrijkste benodigde informatie is:

  • Naam + omschrijving van het product
  • Prijs (excl. BTW) + BTW-percentage
  • Eventuele kortingen
  • Wat moet binnen Autorespond er gebeuren met mensen die dit product kopen?

    Denk aan: toevoegen aan groepen, lijstmanager starten, etc.

Hoe werkt het?

  • Ik stuur jou een template document (b.v. Word / platte tekst) met daarin alle in te vullen velden, incl. duidelijke uitleg
  • Jij vult alles zo goed mogelijk in en stuurt dit per e-mail terug aan mij
  • Ik zorg voor het aanmaken van het product in Autorespond.

Het resultaat is een specifieke link naar de website van Autorespond. Deze link kun jij op je website kopieren, zodat mensen het product via jouw website kunnen aankopen.

Code: SC-1

Product aanmaken (nieuwe format)

Om producten / diensten te kunnen verkopen, dien je deze eerst in Autorespond(R) te definieren. Belangrijkste benodigde informatie is:

  • Naam + omschrijving van het product
  • Prijs (excl. BTW) + BTW-percentage
  • Eventuele kortingen
  • Wat moet binnen Autorespond er gebeuren met mensen die dit product kopen?

    Denk aan: toevoegen aan groepen, lijstmanager starten, etc.

In het “nieuwe formaat” kun je tevens de volgende informatie vermelden (niet verplicht):

  • Max. 3 referenties
  • Max. 5 unieke verkooppunten van dit product
  • Een alternatief (duurder?) product aanbieden
  • Een extra product aanbieden

    B.v. accessoires of één of ander toebehoren

Hoe werkt het?

  • Ik stuur jou een template document (b.v. Word / platte tekst) met daarin alle in te vullen velden, incl. duidelijke uitleg
  • Jij vult alles zo goed mogelijk in en stuurt dit per e-mail terug aan mij
  • Ik zorg voor het aanmaken van het product in Autorespond.

Het resultaat is een stukje “website-code”. Deze code kun jij op je website kopieren, zodat mensen het product via jouw website kunnen aankopen.

Code: SC-2

Koopknop product op jouw website zetten

Hoe werkt het?

  • Ik zet voor jou de aankooplink van het hierboven gemaakte product (oude format) op jouw website

Opmerking: hiervoor heb ik uiteraard ook toegang tot jouw website nodig. Deze dienst geldt enkel voor WordPress-websites.

Code: SC-3

Bestelpagina op jouw website zetten

Hoe werkt het?

  • Ik maak voor jou voor het hierboven gemaakte product (nieuwe format) een bestelpagina op jouw website

Opmerking: hiervoor heb ik uiteraard ook toegang tot jouw website nodig. Deze dienst geldt enkel voor WordPress-websites.

Code: SC-4

Kortingscoupon maken en aan product koppelen

Binnen Autorespond(R) kun je aan elk product een korting hangen. Dit kan op 2 manieren:

  • Via een vaste korting, die voor iedereen geldt
  • Middels een kortingscode (‘coupon’)

In het eerste geval hoeft de koper niets extra’s te doen, de korting wordt standaard verrekend. Je kan de korting op een bepaalde datum af laten lopen.

In het tweede geval dient de koper in het betalingsproces eerst een code in te vullen, waarna de korting wordt verrekend. Ook deze korting kun je op een bepaalde datum af laten lopen en je kan een maximum aantal instellen van hoe vaak die code gebruikt mag worden.

Hoe werkt het?

  • Jij bepaalt welk product je welke korting wilt geven en de naam van de kortingscode
    • Productnaam
    • Naam kortingscode
    • Soort korting (vast / coupon)
    • Korting (in euro’s of percentage)
    • Geldigheidsperiode
    • Max. aantal keer te gebruiken (i.g.v. coupon)
  • Ik zorg voor het aanmaken van de korting en het koppelen aan het betreffende product

Code: SC-5

Stap-voor-stap werkwijze

Duidelijkheid staat bij mij hoog in het vaandel, zeker wat betreft communicatie. Hieronder vind je stap-voor-stap de werkwijze als wij met elkaar in zee gaan voor wat betreft het implementeren van jouw wensen in Autorespond(R):

  • Jij bepaalt welke taken je aan mij wilt uitbesteden (zie hierboven)
  • Je krijgt direct na aankoop van mij een bevestigingsmail van het gekochte aantal Strippen

    In die mail zit de benodigde informatie om je gewenste taken binnen Autorespond(R) aan mij door te geven.

  • Jij stuurt mij de opdracht per e-mail toe, incl. gewenste opleverdatum
  • Ik voer de opdracht voor jou uit en stuur je, na voltooiing, een bevestigings e-mail